Materyal resimleri
1 Ocak 2015 Perşembe
Assure düzenleme
BAHAR KARABIÇAK 148014016
DILBER AYDOĞDU 148014031
Bilgi çarkı materyali
ÖĞRETIM TEKNOLİLERİ MATERYAL TASARIMI
Yrd. Doç.Dr Mehmet KAHRAMAN
Afyon Kocatepe Üniversitesi
Pedegojik Formasyon sertifika Programı
Felsefe Grubu Öğretmenliği
Ocak 2015
Ders bilgileri
Dersin adı:felsefe
Sınıf:11
Ünite:bilgi felsefesi
Konu:bilgi. Türleri
Kazanım :Bilgi türlerini ayırt eder.
A-ÖĞRENENLERiN ANALIZI
Sınıf:11
Yaş:16-18
Sınıf mevcudu :25-35 kişi
Genel yetenekler:Duyma,görme ,konuşma,yazma ,anlama
özel yetenekler:Görsel okuryazarlık (sınıfta bir kaç öğrencide yeterli olmadığı görülebilir )
Ön yeterlilikler:Felsefenin ne olduğu konusunda gerekli bilgi sahibidirler.Bir önceki ders bu konuda ön yeterlilik kazanmışlardır.
öğrenme stilleri :öğrencilerin değişik düşünme ve öğrenme biçimleri vardır.Bu öğrenme biçimleriişitsel,görsel,mantıksızlık,sözle gibi öğrenmelerden.Bu materyal ile öğrencilerfelsefe gibi soyut olan bir dersi gündelik örneklerle açıklayarak anlaşılır duruma getireceklerdir.
özel durumu olan öğrenciler:Sınıfta kültürel farklılıklar olabilir.Farklı etnik köken ya da çevrelerden gelen konuştuğumuz dili anlamakta güçlük çekenler ve bunun yanında engelli öğrencilerde olabilir.Bu yüzden yapılacak olan grup çalışması öğrencilerin birbirleriyle kaynaşmasını sağlayarakbirlik ve beraberliği güçlendirecektir.
Giriş yeterlilikleri:konu ilk olarak öğretmen tarafından anlatılacağım için öğrencilerde grup çalışması için bir ön yeterlilik olacaktır.Bu çalışma sonucu öğrenciler öğrendiklerini pekiştirecek ve yanlış bilgiler öğretmen tarafından değerlendirilecektir.
Sosyoloji ekonomik Düzey:Üst düzey,orta düzey ve normalin biraz altında kalan sosyoloji ekonomik düzeydeki öğrenciler bulunabilir.Bu grup çalışması tüm sosyoloji ekonomik düzeydeki öğrencilerin birlikte iş birliği halinde olmasını öngörür.
B-HEDEFLERIN BELIRLENMESI
Hedef davranışlar
1-Bilgiyi tanımlar.
2-Gündelik bilgi ,teknik bilgi,bilimsel bilgi,dinsel bilgi,sanatsal bilgi,felsefi bilgi ,arasındaki farklılıkları ayırt eder.
Kabul edilebilir performans durumları:öğrenciler bu dersten başarılı olabilmek için sınavlarda uygulama veya grup çalışmaları ve sözlü sınavlarıntoplamında %60 başarı göstermek durumundadır.Bu oran öğrencinin kabul edilebilir performans durumu olarak belirlenir.
C-ÖĞRETIM YÖNTEM ve MATERYALlERİN SEÇIMI
Elde edilebilir materyallerin seçimi:Dersi daha iyi kavrayabilmeleri için projeksiyon cihazı akıllı tahta ve bilgisayar gereklidir.Yazılı kaynaklar (ders kitabı,çalışma kitabı,test kitabı)
Varolanda materyallerin elden geçirilmesi:dersleri ilgili teknolojik materyallerin kontrölü yapılır ve problem varsa giderilmesi için çalışılır.Öğrencilerin oturma düzeni U şeklinde öğretmeni ve arkadaşlarını rahat görebilecek şekilde düzenlenmelidir.
Yeni materyalin tasarlanmadı:Öğrencilerin konuyu daha iyi anlayıp kavramaları için bilgi çarkı materyali tasarlanmıştır.Yanlış verilen bilgiler öğretmen ve öğrenci karşılıklı işbirliği içerisinde fikir alışverişi yapılarak değerlendirileceklerdir.
MATERYAL BILGILERI
Materyal adı:Bilgi çarkı
Kullanılan malzemeler:58cm çapında bisiklet tekeri
Demir'den ayak,tahta ,renkli fon kartonları,mantar pano,raptiye ,makas,yapıştırıcı
Materyal maliyeti:45tl
Materyal hazırlanışı:
1-58cmçapında bisiklet tekeri Demir'den ayağa monte edilir.
Bisiklet tekeri tahta ile kapanır.
2-tahta 12ye bölünür ve renkli fon kartonları ile kaplanım.
3-çarkın ön yüzüne bilgi türleri,arka yüzüne bilgi türlerinden örnekler yazılır.
4-çark döndürülecek gelen bölüm öğrenciye sorulur.
5-Mantar pano üzerine kartonlardan felsefi terim hazırlanır.Çark döndürüldüğünde soruyu bilirlerse bir harf söylerlerse felsefi terimi bulmaya çalışırlar.Diğer yüz içinde aynı işlem yapılır.Diğer felsefi terim bulmaya çalışılır.
D-MATERYALIN KULLANIMI
1-öğretmen bilgiyi tanımlar ve bilgi türlerini anlatır.Gündelik bilgi ,teknik bilgi,sanatsal bilgi,dinsel bilgi,felsefi bilgi ,bilimsel bilgiyi örneklerle açıklar.
2-Materyal kullanımı için arkın yanına üç kişi çağrılır.Çark döndürülür.Gelen bölüm öğrenciye sorulur.
3-Öğrenci bir harf söyler ve felsefi terimi bulmaya çalışır.Aynı bölüm iki kesiştiği üste gelirse çark tekrar çevrilir.
4-Felsefi terimi. Önce bulan isteğe bağlı ödüllendirilebilir.
E-ÖĞRENEN KATILIMI
Sınıfta yada etkinlikler sırasında öğrenenlerin bilgiyi işlemesi:Öğretmen tüm dersi kendi anlatmak isterse ders daha sıkıcı bir hal alacaktır.Öğrenciler derste ne kadar aktif olursa o kadar iyi öğrenirler.Derse katılımı arttırmak ve öğrencilerin dikkatini çekmek için hazırlanmış bir materyaldir.Bu sayede ders daha eğlenceli hale getirilebilir.
F-DEĞERLENDIRME ve GÖZDEN GEÇIRIP DÜZELTM3
Materyal kullanımı dersin geliştirme kısmında olacaktır.Değerlendirme kısmında ise öğrencilere test soruları sorularak konuyu öğrenip öğrenmedikleri kontrol edilecektir.
Eğitim sürecinin assure modeli ile planlanması gerçek öğrenme zamanını artıracaktır.Assure modeli ile öğrenci katılımının planlanması öğrencilerin derse aktif olarak katılımını sağlarken mükemmel öğrenme gerçekleşir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder